Canal Digital lanserar Viasat Sport

En historisk överenskommelse har nu skett för distribution av sporträttigheter i Sverige. Under första kvartalet 2018 kommer Canal Digitals kunder att få tillgång till Viasats sportkanaler med rättigheter såsom Premier League, Champions League, NHL och Formel 1.

Canal Digitals kunder kommer under första kvartalet 2018 ha tillgång till Viasat Sport med kanalerna Viasat Sport Premium, Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Hockey och Viasat Motor. Samtidigt kommer Canal Digital även att lansera TV3 Sport i grundutbudet och även erbjuda tillgång till Viasat Golf och esportsTV

Sportutbudet hos Canal Digital förstärks och innehåller, efter tillskottet Viasat Sport, alla de stora premiumsporträttigheterna som finns tillgängligt på den svenska marknaden. Detta inkluderar SHL, HockeyAllsvenskan och Fotbollsallsvenskan från C More såväl som Premier League, Champions League, NHL, NFL och Formel 1 från Viasat.

- Jag gläds med våra kunder som nu kommer få tillgång till ett ännu större sportutbud. Den sista pusselbiten faller nu på plats och tillsammans med det redan starka sportinnehållet vi har från bland andra C More och Eurosport kan vi erbjuda alla de stora sporträttigheterna på ett och samma ställe, säger Ragnar Kårhus, VD på Canal Digital.