OnePlace

Idag lanserar Canal Digital Sveriges första Android TV-plattform

OnePlace är namnet på Canal Digitals nya TV-plattform, byggd på Googles öppna ekosystem Android TV™. Den nya produkten har potentialen att förändra TV-vardagen för hundratusentals svenska familjer.

Lanseringen av OnePlace innebär att nästa generations TV-upplevelse är här, för alla Canal Digitals kunder i hela Norden. Den nya boxen ger sömlös tillgång till olika TV- och playtjänster, där linjära TV-kanaler, veckoarkiv, filmer och serier, appar och spel finns tillgängligt på samma plattform med en fjärrkontroll.

OnePlace är utvecklad på Googles öppna ekosystem som innebär en helt ny branschstandard för TV-distribution:

- Nu gör vi något vi aldrig har gjort förut: Vi går från ett stängt innehållsuniversum – där kunderna bara kan se det innehåll vi tillgängliggör - till ett öppet innehållsuniversum baserat på Android TV. Vi kallar nästa generations TV-upplevelse för "OnePlace", säger Ragnar Kårhus, VD på Canal Digital.

Med namnet "OnePlace" förmedlas också ambitionen med den nya plattformen: att samla allt innehåll och göra det enkelt tillgängligt för kunderna på ett och samma ställe. Den sömlösa integrationen mellan streaming och linjär-TV är central i den nya TV-upplevelsen:

- För att möta såväl dagens som framtidens krav från kunderna när det gäller användarupplevelse, är sömlös tillgång till både linjär-TV och playinnehåll en väldigt viktig komponent. Med OnePlace kan vi även ge kunderna personliga rekommendationer om relevant innehåll från de 28.000 titlar vi har i vår playtjänst, i tillägg till det som visas eller kommer att visas på linjär-TV, avslutar Kårhus.

OnePlace går att beställa från och med idag (1 mars). Mer information hittar du på canaldigital.se/oneplace

Frågor? Kontakta vår pressansvariga:

Maria Sörnell
Marknadschef Sverige
+ 46 709 11 88 51
maria.sornell@canaldigital.se

Det här är OnePlace

• Nästa generations TV-upplevelse byggd på Googles Android TV
  • Sömlös integration mellan linjär-TV och playtjänster
  • Google Play inbyggd i boxen med tillgång till med 3200+ applikationer & spel
  • Inbyggd Chromecast
  • Google röstsök