Viktig information till dig som spelar in serier

Brukar du spela in tv-serier och har valt att serieinspela dessa, då kommer här viktig information till dig. För att även i framtiden kunna erbjuda teknologi av högklass så byter vi leverantör av TV-guide/EPG. Dessvärre påverkar detta leverantörsbyte dina programmerade serieinspelningar.

metadata

Så här gör du för att fortsätta spela in

För att fortsätta spela in serier behöver du göra om dina seriesinspelningar. De serieavsnitt som spelas in efter den 12 september kommer att hamna i en ny mapp med ett identiskt namn. Du kommer alltså att ha två mappar med samma namn men med olika avsnitt. Läs nedan om vad som gäller för just din box. Vi hoppas att detta inte ställer till det för mycket och att du inte missar någon av dina favoritserier. Se nedan hur du gör med just din box. Du kan även programmera om dina serieinspelningar via vår App förutsatt att boxen är uppkopplad mot internet.

Inspelningsbar OnePlace

Efter kl. 16.00 den 12 september måste du göra om alla dina programmerade inspelningar på nytt. Det gäller både serieinspelningar och programmerade inspelningar.

Inspelningsbar HD-box 500 GB, HD-box On Demand eller HD-box Smart

Efter kl. 16.00 den 12 september schemalägger du dina serieinspelningar på nytt. Det här gäller endast om du har använt dig av funktionen "spela in serie". Övriga schemalagda inspelningar påverkas inte.

Inspelningsbar Sagem 250 GB

Efter den 12 september kommer du inte längre kunna serieinspela på din box. Funktionen för att "spela in serie" kommer alltså helt sluta att fungera. Övriga schemalagda inspelningar påverkas inte.